Agnieszka Żarska – muzykolog, chórmistrz, dyrygent, manager kultury, fundriser (Instytut Muzykologii KUL-dyplom z wyróżnieniem, podyplomowe studia Zarządzania Kulturą na UJ). Współzałożycielka stowarzyszenia Szczawnicki Chór Kameralny. Pomysłodawczyni i dyrektor artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Barokowe Eksploracje, nagrodzonego w 2015 r. „Perłą Pienin” za promocję Szczawnicy oraz regionu w Polsce i za granicą, a także w 2019 r. międzynarodowym certyfikatem jakości EFFE LABEL, przyznawanym wyjątkowym festiwalom europejskim przez grono organizatorów i ekspertów. W ramach Barokowych Eksploracji organizuje koncerty oratoryjno-kantatowe, recitale wirtuozowskie oraz polskie premiery barokowych oper. Przygotowuje i prowadzi autorskie projekty edukacyjne, propagujące muzykę i sztukę Baroku wśród szerokiej publiczności, w tym dzieci i młodzieży.
Agnieszka Żarska jest ponadto założycielką i kierownikiem artystycznym międzynarodowego Baroque Collegium 1685 (Chór i Orkiestra), zrzeszającego grono znakomitych śpiewaków i instrumentalistów wirtuozów. Jako dyrygent zrealizowała m.in. wybór z Kantat J. S.Bacha, Oratorium „Mesjasz” oraz Chandos Anthems G.F.Haendla, ponadto dzieła C. Monteverdiego, M. A. Charpentiera, M. R. Delalande’a, muzykę środkowoeuropejską: S. Capricorniusa, M. Mielczewskiego, M.Zieleńskiego, S.Szarzyńskiego, G.G.Gorczyckiego.
Koncertowała na Festiwalach w Polsce, Czechach, na Węgrzech i na Słowacji, m.in. w ramach: cyklu BACH 200 UW, Festiwalu G.G.Gorczyckiego, Festiwalu Iubilaei Cantus, Bydgoskiej Sceny Barokowej, Festiwalu Oper Barokowych w Warszawie, Barokowego Festiwalu Szczawno – Zdrój AD.2021. W 2018 r. podjęła współpracę artystyczną z jednym z najwybitniejszych interpretatorów muzyki J.S.Bacha na świecie, holenderskim śpiewakiem Peterem Kooijem, a w 2020 r. ze znakomitą sopranistką – Olgą Pasiecznik. Jako pierwszy polski dyrygent, na zaproszenie Festiwalu Oper Barokowych Dramma per Musica, poprowadziła w 2019 r. Oratorium „Saul” HWV 53 G.F.Haendla z Peterem Kooijem w roli tytułowej. Ponadto w 2019 r. podjęła się realizacji nowego projektu pn.: Barokowe Wokalne Kursy Mistrzowskie, przeznaczonego dla zawodowych śpiewaków oraz studentów polskich uczelni artystycznych.
W latach 2011-2020, jako manager kultury, kompleksowo zarządzała projektami kulturalnymi dla Grupy Thermaleo & Uzdrowisko Szczawnica oraz Fundacji Andrzeja Mańkowskiego.
Michał Sławecki, polski kontratenor, jest absolwentem Wydziału Wokalnego Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie profesora Artura Stefanowicza. Już jako student, Michał Sławecki zadebiutował w Operze na Zamku w Szczecinie jako Książę Orlofsky w Zemście nietoperza.
Artysta zaśpiewał na scenie takie partie jak: Pierwsza Wiedźma w Dydonie i Eneaszu, Neron w Koronacji Poppei, Neron w Agrippinie, tytułowa rola w Rinaldo, Cherubin w Weselu Figara oraz tytułowa rola w Voyagerze S. Kupczaka.
Debiuty Michała Sławeckiego w latach 2017-2019 to role Stefana w Romeo i Julii na deskach Opery Śląskiej w Bytomiu, Konia-Marynarza na deskach Teatru Wielkiego w Łodzi w prapremierze opery skomponowanej przez laureata konkursu kompozytorskiego Człowiek z Manufaktury Rafała Janiaka oraz Cherubina w nowej produkcji Wesela Figara w Warszawskiej Operze Kameralnej.
W sezonie 2019/2020 artysta wystąpił w roli tytułowej w prapremierze opery Karola Nepelskiego Ptasiek na Festiwalu Operowym Tête à Tête w Londynie, powrócił do ról Nerona w Agrippinie na Festiwalu Oper Barokowych Dramma per musica w Warszawie, Stefana w Operze Śląskiej w Bytomiu oraz Księcia Orlofsky’ego w Operze na Zamku w Szczecinie. Jego angaże w sezonie 2020/2021 to debiuty w partii Urania w koncertowej wersji Filandra N. Porpory na Festiwalu Bydgoska Scena Barokowa oraz w partii kontratenora w operze Kaija Saariaho Only the sound remains na scenie Teatru Tokyo Bunka Kaikan – produkcji która zostanie zaprezentowana również na Biennale w Wenecji we wrześniu 2021.
Michał Sławecki jest znany z interpretacji dzieł współczesnych, współpracuje z takimi znaczącymi polskimi kompozytorami jak Paweł Mykietyn, Bartek Chajdecki, Maciej Zieliński, Andrzej Zarycki. Zaśpiewał na takich scenach jak: Filharmonia Narodowa w Warszawie, Filharmonie w Szczecinie, Gdańsku i Bydgoszczy, Opera Śląska w Bytomiu, Teatr Polski w Warszawie, Teatr Wielki Opera Narodowa, Opera Nova w Bydgoszczy, Opera na Zamku w Szczecinie, Teatr Manoel na Malcie. Z repertuarem koncertowym występował na Litwie, Łotwie, Malcie, we Francji, Niemczech, Grecji, Austrii, Południowej Afryce, Serbii i Kazachstanie.